Wednesday 10 August 2011

Kisah Cinta si Gemuk-ep 2

syana telah meletakkan beberapa syarat kepada bakal suaminya. nana telah menyiapkan 'contract' tersebut pada malam itu juga. "Syana! boleh Daddy masuk?" soal Daddy syana sebelum masuk ke bilik anak daranya itu"masuklah Daddy" jawab syana. "syana, esok bakal suami nana nak datang. daddy ajak dia dinner sekali dengan kita." syana bertanya kepada daddy nya "dia seorang je ke?". "nope!dengan papa dia sekali la". "ok" jawab syana ringkas. "uuurrmm Daddy. by the way nama dia apa?" daddy syana tersenyum melihat syana "nama dia Fariezs" 

Pada malam keesokan harinya.

"Raziah! tolong panggilkan syana. suruh dia turun. cakap pada dia, tetamu kita telah pun sampai". arah daddy Syana kepada pengurus Syana. dia hanya menurut. tidak lama kemudian, Syana turun untuk makan malam bersama tetamu. dia mengenakan dress yang agak longgar agar dapat la cover 'spare tyre' syana. "boleh tahan jugak mamat nie. chinese look. i like. tinggi pun boleh tahan" kata Syana di dalam hati. Daddy syana mula bersuara " syana, nie uncle Haris. nana ingat tak mase syana kecil dulu, kita selalu pergi rumah uncle?" nana hanya mengangguk menandakan dia mengingati semua memori tersebut. Syana berbisik kepada daddynya "daddy, where is the aunty?". Daddy syana membalas "she's already pass away". syana hanya mendiamkan diri. tiba giliran fariezs pula untuk diperkenalkan kepada syana. mereka hanya berbalas senyuman dan tidak berjabat tangan alasannya bukan mahram. Fariezs hanya berkata di dalam hati "tak akan aku nak berkahwin ngan perempuan macam nie. papa ni pun kalau nak carikan aku bini, carila yang berpadanan. nie boleh senget pelamin klu aku naik dengan dia nie" omel fariezs sendirian di dalam hati.

Selepas habis dinner mereka duduk di ruang tamu untuk bercerita. yang kecoh hanyalah golongan veteran iaitu papa fariezs dan daddy syana, maklumlah sudah lama tidak berjumpa. fariezs dan syana hanya mendengar sahaja. " Syana, bawalah fariezs ke taman" kata daddy syana. syana hanya menurut. daddy syana tidak membenarkan pengurus syana mengikut mereka kecuali seorang bodyguard untuk mengawasi keadaan. daddy syana membuat begitu supaya mereka berasa selesa untuk berkenalan.

NAK TAHU CRITA YANG SELANJUTNYA???
KISAH CINTA SI GEMUK AKAN BERSAMBUNG PADA MASA YANG AKAN DATANG...


No comments:

Post a Comment